22-07-2015

Yosemite National Park

Vanmorgen wederom vroeg opgestaan, ik denk maar zo als je slaapt zie je niks, vandaag stond Yosemite NP op het programma.
Eerst even tanken en een ontbijtje scoren bij de pomp. Man wat een verschillen in prijs zie je hier, in Arizona betaalde we 2.87 per Gallon =3.78 ltr en hier in een dorpje voor Yosemite park betaal je gewoon 4.87 per Gallon. De prijs wordt hier bepaald op beschikbaarheid. Veel stations = goedkoop weinig stations =duur.
Alhoewel je niet van duur mag spreken omgerekend betaal je bij de duurste nog maar 1.26 euro per liter.

Maar goed na het tanken zijn we doorgereden naar Yosemite.+/- 30 min rijden. De temperatuur viel hier een beetje tegen vanmorgen was het hier slechts 15 graden, dat is wel wat minder dan we afgelopen dagen gewend zijn.
 Ook hier hebben we weer ontelbare foto's genomen, wat een prachtige uitzichten op bergen, meren en watervallen.

Na diverse stops kwamen we aan bij de Tuolumne grove. Dit is een trail van 2,5 mijl heen en terug met een hoogte verschil van 120 mtr. Aan het eind staan de Giant Sequoia Trees.
De heenweg naar beneden ging nog redelijk maar terug omhoog was nog een hele beproeving.
om je heen zie je nog de resten van de bosbrand die er in augustus 2013 wekenlang gewoed heeft

Daarna zijn we door Yosemite verder gereden richting Yosemite Valley, Onderweg nog diverse highlights bekeken en zijn toen in de yosemite lodge een hapje gaan eten.Voor het eten zagen we de lucht al donker worden maar tijdens het eten brak er pas echt noodweer uit.  Omdat we geen zin hadden om helemaal doorweekt door yosemite te lopen zijn we na het eten direct naar het hotel in Mariposa gereden.

Daar aangekomen was het weer heerlijk weer en zijn we nog even naar het zwembad gegaan om weer een beetje bij te bruinen.

Morgen gaan we nog een dagje Yosemite in om het deel te bekijken dat we vandaag gemist hebben,

Groeten Marco, Miranda en romy

1. nou je foto,s zijn als gewoonlijk weer waanzinnig mooi het is best genieten voor jullie . je ziet nu zo veel .dat vergeet je nooit meer .Maar ff twee haakjes miran je kan zo reisleider worden het is net of ik er bij bent met je verslagen goed hoor liefs pa en ma

1. en dan te bedenken dat we per dag +/- 150 foto's maken we kunnen dalijk wel 20 albelli boeken vullen :)
      Geef Simba maar een extra knuffel van me

Verwijderen
  2. Prachtig daar he? En die grote sequoias,gigantisch, heel bijzonder allemaal. Fijne dag morgen in Yosemite!

1. ja ook dit park is weer schitterend Renee. alleen vind ik Zion mooier en de Grand Canyon imposanter