25-07-2015

Alcatraz en Golden Gate Bridge

Zo we zijn net terug van een lange dag San Francisco, we zijn gesloopt. Vakantie noemen ze dat :)

en ja hoor er is er weer 1 jarig  HOERA HOERA Mariëlle Gefeliciteerd

Vanmorgen om haf 7 opgestaan om het ontbijt op te halen, welke we op de kamer konden opeten.
we waren er zo vroeg uit omdat we early bird tickets hadden geboekt voor de rondleiding op het gevangenis eiland Alcatraz. Omdat we vanmorgen geen zin hadden het hele stuk te lopen hebben we direct voor de deur een taxi aangehouden die ons naar de cruise terminal bracht. fijne kerel trouwens die taxi chauffeur, want die gaf bijna meer terug dan dat we betaalde. daar kwamen we later pas achter anders hadden we het die arme drommel wel teruggegeven.
Om half 9 gingen we boarden en binnen een half uur stonden we op Alcatraz eiland.
we dachten lekker vroeg te zijn waardoor we niet teveel mensen bij ons op de foto's zouden hebben, maar als je weet dat er bijna 300 man op die boot gaan kun je je wel voorstellen dat het om 9:15 helemaal vol stond in het cellenblok.
Het is wel een indrukwekkend begin van de dag
Na de nederlandstalige audio tour gevolgd te hebben en weer veel foto's genomen te hebben vertrokken we rond 11 uur weer naar het vaste land.

Omdat het ontbijt niet veel voorstelde vanmorgen hebben we eerst bij pier 39 een hotdog gehaald en zijn daarna doorgelopen naar Blazing Sadlles. Daar hadden we fietsen gereserveerd waarmee we over de Golden Gate brug naar Sausalito zouden fietsen.
Dat is iets wat we niet snel vergeten, zeker de komende dagen, niet zadel en spierpijn?
Wat een geweldig gezicht is dat, hoe dichter je bij de brug komt des te imposanter wordt hij.
Samen met nog duizenden andere fietsers en wandelaars gingen we over de brug met een schitterend uitzicht over San Francisco, de baai van San Francisco en aan de andere kant de Stille Oceaan.
De brug ligt heel vaak in de mist en is dan niet in zijn geheel te zien, maar wij hadden gelukkig een straal blauwe lucht, maar wel heel veel wind.
Op de weg erheen moesten we flink in de pedalen om de heuvels te bedwingen, maar eenmaal van de brug af konden we aan de afdaling naar Sausalito beginnen.
In Sausalito zouden we de veerpont weer terug nemen naar de overkant. maar we waren niet de enige die het hele stuk niet terug wilde fietsen. we hadden een wachttijd van ongeveer 1,5 tot 2 uur.
Dus hebben we een beetje rond gedoold en een lekker ijsje gekocht voordat onze boot weer richting San Francisco zou varen.
rond 19:00 waren we terug en zijn we gelijk wat gaan eten bij een italiaan "Ciopolinni"

Morgen willen we alleen nog even snel Lombard street & the painted ladies gaan bekijken en daarna vertrekken we richting de kust om naar Montery te gaan.

Groetjes Marco, Miranda en Romy

1. Nou knap hoor dat je gefietst hebt . Was zeker wel moe. maar je bent lekker sportief bezig geweest.geniet elke dag van de foto.s .Hier krijgen we storm met windstoten van 1oo tot125 km per uur dus hier hoef je niet op je fiets te gaan zitten hahahah code rood maar we wachten maar af wat er komen gaat weer gauw tot horens liefs pa en ma xxxxxx

2. Superleuke foto's....vooral die onderste van de familie Mulder.
    Gaan we voortaan op de fiets naar het werk Mar?
    Sandra

3. Oh wat een superleuke dag in die geweldige stad! Dat neemt niemand jullie meer af! Lombardstreet is ook gaaf om te zien hoor! En dan naar de kust, nou dan weet je ook niet wat je ziet, zooo mooi die highway 1, geniet er van!

4. Wat een leuke foto's weer en wat zal de fietstocht waanzinnig zijn geweest ( ondanks de spierpijn) 😀
    En nog bedankt voor de felicitatie xx